دوره 16 (1403)
دوره 15 (1402)
دوره 14 (1401)
دوره 13 (1400)
دوره 12 (1399)
دوره 11 (1398)
دوره 10 (1397)
دوره 9 (1396)
دوره 8 (1395)
دوره 7 (1394)
دوره 6 (1393)
دوره 5 (1392)
دوره 4 (1391)
دوره 3 (1390)
دوره 2 (1389)
دوره 1 (1388)
تعداد مقالات: 6
آگاهی هایی تازه دربارة تاج الدّین محمود اُشْنوی و ارتباط وی با مجدالدّین بغدادی و دربار خوارزمشاهیان
دوره 14، شماره 29 ، مرداد 1401، صفحه 9-44
چکیده
ازآنجاکه دربارۀ احوال تاجالدّین محمود اُشْنوی اطلاعات دقیقی در دست نیست و پژوهشگران نیز با حدس و گمان دربارۀ جزئیّات زندگی وی سخن گفتهاند، انتشار هرگونه سندی که بتواند برخی از زاویای زندگی ... بیشتربررسی و تحلیل تجارب عرفانی شمسالدین محمد لاهیجی در مفاتیح الإعجاز فی شرح گلشن راز
دوره 14، شماره 29 ، مرداد 1401، صفحه 45-71
چکیده
لاهیجی از عارفان بزرگ ایرانی و سلسلۀ نوربخشیه، در شرحی که بر گلشن راز شبستری نگاشته، از مکاشفات عرفانی خویش سخن گفته است. مکاشفات عرفانی بهعنوان تجارب خاص عارفان در تبیین نگاه عرفانی و عوامل موثر در ... بیشترتحلیلی بر ساحتهای وجودی شمس تبریزی از خلال بررسی مقالات شمس
دوره 14، شماره 29 ، مرداد 1401، صفحه 73-98
چکیده
ساحتهای وجودی انسان نمایانگر اندیشه و رفتاری از اوست که ریشه در علوم گوناگون دارند. کنشها و رفتارهایی که از این ساحتها در انسان نمود می یابد، براساس نوع تقسیمبندی مشمول ویژگیهایی مخصوص به خود ... بیشترخداشناسی عرفانی در المواقف و المخاطبات ابوعبدالله نفّری
دوره 14، شماره 29 ، مرداد 1401، صفحه 99-130
چکیده
«خداشناسی» و ارتباط با خدا مهمترین موضوع در عرفان است و عارفان در این زمینه نگاه ویژه و تفسیر خاصی داشتهاند. ابوعبدالله نفّری یکی از همین عارفان است که گزارش تجارب عرفانی خود را در دو کتاب المواقف ... بیشترعقل را خود کسی نهد تمکین؟ ( شرح دو بیت از حدیقۀ سنایی)
دوره 14، شماره 29 ، مرداد 1401، صفحه 131-150
چکیده
حدیقۀ سنایی از امهات متون ادب فارسی؛ و سنایی سرایندۀ آن پایهگذار سبک نوینی در شعر از نظر موضوع و محتواست. حدیقه اگرچه یک مثنوی نسبتاً طولانی با ساختار توصیفی است، گاه مفهومی را با ایجاز کامل بیان میکند ... بیشترنقدهای شاهنعمتالله ولی در حوزه های تصوّف، فلسفه و کلام
دوره 14، شماره 29 ، مرداد 1401، صفحه 151-180