منابع
قرآن کریم
آقایاری، خسرو (1389). «دین و دنیای مدرن». روشنان: نشریة تخصصی ادبیات کودک و نوجوان. دفتر دهم. صص 45-56.
احمدی، ویدا (1382). «تحلیل عرفانی داستان هانسل و گرتل براساس آموزههای قرآن کریم و مثنوی جلالالدین مولوی». پژوهشهای ادبی. دورۀ اول. شمارۀ یکم. صص 11-24.
استیس، والتر ترنس (۱۳۸۴). عرفان و فلسفه. ترجمۀ بهاءالدین خرمشاهی. تهران: سروش.
امینپور، قیصر (1385). شعر و کودکی. چاپ اول. تهران: مروارید.
بیضایی، بهرام (1396). حقیقت و مرد دانا. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
پولادی، کمال (1387). بنیادهای ادبیات کودک. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
جلاییفر، زهرا و سمیرا قیومی (1396). «ظرفیت بازنویسی متون عرفانی به منظور رشد معنوی کودکان با توجه به نظریه آگاهی ارتباطی». زلال معنویت: مجموعه مقالات ششمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان و معنویت. دانشگاه بیرجند.
حجوانی، مهدی (137۶). «سرانجام بچهها خدا را برمیگردانند». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان. دورۀ 5. شمارۀ 18. صص 18-28.
خسرونژاد، مرتضی (1384). معصومیت و تجربه: درآمدی بر فلسفه ادبیات کودک. تهران: مرکز.
دهباشی، مهدی و سیدعلیاصغر میرباقریفرد (1399). تاریخ تصوف: سیر تطور عرفان اسلامی از آغاز تا قرن ششم. چاپ 10. تهران: سمت.
دهریزی، محمد (1399). ادبیات کودک در ایران (درسنامه دانشگاهی). چاپ سوم. تهران: قو.
زرینکوب، عبدالحسین (1392). ارزش میراث صوفیه. تهران: امیرکبیر.
ژوبرت، کلر (1386). در جستوجوی خدا. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
ژوبرت، کلر (1389). «ادبیات تخیلی کودکان و قابلیت تبیین مفهوم خدا». روشنان: نشریة تخصصی ادبیات کودک و نوجوان. دفتر دهم. صص 27-36.
سرامی، قدمعلی (1385). «کودکان: عارفان راستین». ادیان و عرفان. سال سوم. شمارۀ 10. صص 187-216.
شعبانزاده، مریم و اکرم عارفی (1393). «دگرگونی درونمایۀ قصههای عرفانی در بازنویسیهای آذریزدی». کاوشنامه. سال پانزدهم. شمارۀ 28. صص 9-41.
شفیعی کدکنی، محمدرضا (1384). «عرفان، نگاه هنری به الاهیات». بخارا. شمارۀ 43. صص 16-34.
قایینی، زهره و محمدهادی محمدی (1395). تاریخ ادبیات کودکان ایران. جلد دوم. چاپ پنجم. تهران: چیستا.
کریمی، عبدالعظیم (1376). «تفکر شهودی در کودکان و ضرورت بازگشت به زندگی». پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان. شمارۀ 10. صص 7-26.
ــــــــــــــــــ. (1389). «حس دینی به سبک کودکی». روشنان: نشریة تخصصی ادبیات کودک و نوجوان. دفتر دهم. صص 3-10.
ـــــــــــــــــ. (1392). ««بودن» به سبک «کودکی» (شاعرانگی در زیستن کودکانه)». روشنان: نشریة تخصصی ادبیات کودک و نوجوان. دفتر هفدهم. صص 25-41.
ـــــــــــــــــ. (1395). «بازی و فراغت به مثابة عبادت». نارنج: نشریة تخصصی ادبیات کودک و نوجوان. سال اول. دفتر نخست. صص 9-29.
ـــــــــــــــــ. (1397). «کودک بدون مرز به دنیا میآید». سالنامۀ رشد. شمارۀ 12. صص 104-131.
متیوز، گرت بی. (1397). فلسفۀ کودکی (نظریۀ ادبیات کودک و مفهوم کودکی). ترجمۀ سعید حسامپور و مریم حسامپور. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
مکتبیفرد، لیلا (1394). کودک، داستان و تفکر انتقادی. تهران: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان.
مهدوی، محمدجواد. (1396). «آموزش مفهوم خدا به کودکان در برنامۀ فبک با استفاده از داستان موسی و شبان و براساس الگوی وارتنبرگ». زلال معنویت: مجموعه مقالات ششمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان و معنویت. دانشگاه بیرجند.
هاشمینژاد، قاسم (1394). رساله در تعریف، تبیین و طبقهبندی قصههای عرفانی. تهران: هرمس.
نوحی، نزهت (1395). «مثنوی مولوی، هوش معنوی و لذات فلسفه برای کودک». فصلنامه عرفان اسلامی. سال پانزدهم، شمارۀ 59. صص 279-301.
وود، داگلاس (1393). دعاهای زمینی پدربزرگ. ترجمۀ حسین ابراهیمی (الوند). چاپ سوم. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
یثربی، سید یحیی (1389). پژوهشی در نسبت دین و عرفان. تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
References
The Holy Quran
Ahmadi, V. (2003). “Mystical analysis of the story of Hansel and Gretel according to Teachings of Quran and Masnavi”. Literary Researches. 1)1(. 11-24.
Aminpour, Q. (2006). Poetry & Childhood. Tehran: Morvarid.
Aqayari, kh. (2010). “Religion & Modern World”. Rowshanan: Specialized Journal of Children and Adolescent Literature. (10). 45-56.
Beyzaee, B. (2017). Haghighat va Mard Dana )Truth and Wise Man(. Tehran: Kanoon Parvaresh Fekri.
Dehbashi, M. & Mirbagherifard, S.A.A. (2020). The History of Mysticism (1): The Evolutionary Course Islamic Mysticism from First to 6th century. Tehran: Samt.
Dehrizi, M. (2020). Children's literature in Iran. Tehran: Ghoo.
Hasheminejad, Q. (2016). Treatise on the definition, explanation and classification of mystical stories. Tehran: Hermes.
Hejvani, M. (2000). “Eventually Children Return God”. Journal of Children and Adolescent Literature. 5 (18). 18-28.
Jalaeefar, Z. & Qayyoomi, S. (2017). “The capacity to rewrite mystical texts for the spiritual development of children according to Communication Awareness Theory”. Zolaale Ma’naviat: Proceedings of the Sixth National Conference on Children and Adolescent Literature and Spirituality. Birjand Univresity.
Jobrt, C. (2007). In Search of God. Tehran: Kanoon Parvaresh Fekri.
ــــــــــــــــ (2010). “Children's Fiction and the Ability to Explain the Concept of God”. Rowshanan: Specialized Journal of Children and Adolescent Literature. (10). 27-36.
Karimi, A. (1997). “Intuitive Thinking in Children & the Necessity of Return to Life”. Journal of Children and Adolescent Literature. (10). 7-26.
ـــــــــــــــــــــ (2010). “Religious Sense in a Childish Way”. Rowshanan: Specialized Journal of Children and Adolescent Literature. (10). 3-10.
ـــــــــــــــــــــ (2013). “Existence in a Childish Way”. Rowshanan: Specialized Journal of Children and Adolescent Literature. (17). 25-41.
ـــــــــــــــــــــ (2016). “Playing and Leisure as Worship”. Naarenj: Specialized Journal of Children and Adolescent Literature. First year. (1). 9-29.
ــــــــــــــــــــ (2018). “A child is born without borders”. Roshd yearbook. (12). 104-131.
Khosrownejad, M. (2005). Innocence and experience: An Introduction to the Philosophy of Children's Literature. Tehran: Markaz.
Mahdavi, M. (2016). “Teaching the Concept of God to children in P4C through Moosa & Shaban story According to Vartenberg Model”. Zolaale Ma’naviat: Proceedings of the Sixth National Conference on Children and Adolescent Literature and Spirituality. Birjand Univresity.
Maktabifard, L. (2016). Child, Story & Critical thinking. Tehran: Kanoon Parvaresh Fekri.
Matthews. Gareth B (2019). The Philosophy of Childhood. Tehran: Kanoon Parvaresh Fekri.
Noohi, N. (2019). “Mowlavi's Masnavi, Spiritual Intelligence, and Philosophical Joys for Kids”. Religion & Mysticism Quarterly. 15 (52). 279-301.
Pooladi, K. (2008). Foundations of Children's Literature. Tehran: Kanoon Parvaresh Fekri.
Qaeeni, Z. & Mohammadi, M. (2016). History of Iranian children's literature. V. 2. Tehran: Chista.
Sarrami, Q. (2007). “Children: True mystics”. Religions and mysticism. (10). 187-216.
Shafiei Kadkani, M. (2005). “Mysticism: Artistic View to Theology”. Bukhara. (43). 16-34.
sha’banzadeh, M. & Arefi, A. (2014). “Changing the Mystical Themes of Azar Yazdi’s Stories”. Kavoshnameh. 15 (28). 9-41.
Stace, W. T. (2005). Mysticism and Philosophy (B Khorramshahi). Tehran: Soroush.
Wood, D. (2016). Grandad's Prayers of the Earth. Translated by H. Ebrahimi. Tehran: Kanoon Parvaresh Fekri.
Yasrebi, S. (2010). A study on the Rrelationship between Religion & Mysticism. Tehran: Publishing Organization of the Institute of Islamic Culture and Thought.
Zarrinkoob, A. (2014). The Value of Sufism Heritage. Tehran: Amir Kabir.