انصاری، خواجه عبدالله. (1362). طبقات الصوفیه. تصحیح عبدالحی حبیبی قندهاری. تهران: فروغی.
ابنترکه، علیبنمحمد. (1378). شرح فصوص الحکم ابنعربی. قم: بیدار
ابنعربی، محیالدین. (1400ق). فصوص الحکم. تصحیح ابوعلاء عفیفی. بیروت: داراکتب العربیه.
ابنعربی، محیالدین. (بیتا). الفتوحات مکیه. بهکوشش عثمان اسماعیل یحیی. فاهره: الهیئه المصریه العامه للکتاب
ابنسینا، حسین. (1395). الهیات شفا. ترجمۀ ابراهیم دادجو. تهران: امیرکبیر
الیاده، میرچا. (1396). تاریخ اندیشههای دینی. ترجمۀ مانی صالحی علامه. تهران: نیلوفر
براتیخوانساری، محمود؛ چرمهینی، حسینبنعلی. (1399). «بررسی کارکردهای نظریۀ پراپ در حکایات اسرار التوحید». متنپژوهی ادبی. 24(83). صص 295- 257.
براتیه، زهرا؛ ابراهیمی،
قربانعلی؛ چترایی، مهرداد. (1398). «تحلیل اسطورهشناختی آیین بلاگردانی درحدیقۀ سنایی».
ادبیات عــرفانـی و اسطـورهشنـاختی. 15(57). صص93- 71.
براتیه، زهرا؛ ابراهیمی،
قربانعلی؛ چترایی، مهرداد. (1401). «باور بلاگردانی در مثتوی و دیوان عطار».
سبکشناسی نظم و نثر فارسی .17(77). صص137- 121.
جام نامقی، احمد. (1390). انسالتّائبین. تصحیح و توضیح علی فاضل. تهران: توس.
جامی، عبدالرحمن. (1394). نفحاتالانس. تهران: سخن
جاهودا، گوستاو. (1371). روانشناسی خرافات و بلایا. ترجمۀ محمدتقی براهنی.تهران: البرز
حسینی مؤخر، سیدمحسن. (1400). «درد برگرفتن؛ بازتاب آیین اسطورهای در متون عرفانی نقشبندیه». ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی. (62). صص210- 179.
حقی، مریم. (1397). «شیوههای کرامت شفابخشی در متون نثر عرفانی». ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی. 14(53). صص154- 121.
رضایی، امین؛ پورنامداریان، تقی؛ محمدنژاد عالی زمینی، یوسف. (1399) «تحلیل معرفتشناسی کرامات شیخ احمد جام ژندهپیل». ادبیات عرفانی. دانشگاه الزهرا. 12(23). صص140- 112.
سنایی غزنوی، مجدود. (1374). حدیقه الحقیقه. تصحیح مدرس رضوی. تهران: دانشگاه تهران.
شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1392). زبان شعر در نثر صوفیه. تهران: سخن.
شهبازی، ایرج؛ ارجی، علیاصغر. (1387). سبع هشتم. قزوین: سایهگستر
شیرازی، صدرالمتالهین. (1396). شرح اصول کافی. تهران: مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی
طباطبایی، محمدحسین. (1387). المیزان فى تفسیر القرآن. قم: اسماعیلیان
عطار نیشابوری، فریدالدین. (1370). تذکره الاولیا. تصحیح محمد استعلامی. تهران: زوار
غزنوی، سدیدالدینمحمد. (1340). مقامات ژندهپیل. تصحیح حشمتالله مؤید سنندجی. تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب
فریزر. رابرت. (1401). شاخۀ زرین. ترجمۀ کاظم فیروزمند. چاپ 15. تهران: آگاه
قشیری، ابوالقاسم. (1379). رسالۀ قشیریه. ترجمۀ ابوعلی عثمانی. تصحیح بدیعالزمان فروزانفر. تهران: علمی و فرهنگی
کاشفی، حسین. (1356). رشحات عینالحیاة فى مناقب مشایخالطریقه النقشبندیه. تصحیح علیاصغر معینیان. تهران: بنیاد نیکوکاری نوریانی
کالدر، تاد. ( 1396). مفهوم شرّ. ترجمۀ ایمان شفیعبیک. تهران: ققنوس
کرکی، ملامحمد امین.(1380). ملفوظات احرار. تهران: مرکز نشر دانشگاهی
کلابادی، ابوبکرمحمد. (1363). تعرف. بهکوشش محمدجواد شریعت. تهران: اساطیر.
میبدی، ابوالفضل رشیدالدین. (1376). کشف الاسرار و عدة الابرار. چاپ5. تهران: امیرکبیر.
میهنی، محمدبنمنور. (1393). اسرار التوحید. تصحیح محمدرضاشفیعیکدکنی. تهران: آگاه
نجفی، ابوالحسن. (1378) فرهنگ فارسی عامیانه. جلد1.تهران: نیلوفر
هجویری، ابوالحسن. (1383). کشف المحجوب. تصحیح محمود عابدی. تهران: سروش
Card.C.2010.Conforting Evil: Terrorism.Torture Genoside.Cambridge: Cambridge university.
Douglas, T (1995). Scapegoats: Transferring Blame. New York, NY & London, UK: Routledge
Hick,John(1989)Interpretation of Religion;Human Respanse to the Trancendent.Yale University
References:
Ansari. Khaje Abdullah (1983). Tabaqat al-Sufi. Edited by Abdul Hai Habibi qandahari. Tehran: Foroughi
Ibn Arabi, Mohye-Ddin. The conquests of Makkiye. Through the efforts of Osman Ismail Yahya. Fahera: Al-Hiyeh al-Masriyyah Al-Ame for the book
Ibnesina, Hossein (2015) Theology of healing. Translated by Ibrahim Dadjo. Tehran: Amir Kabir
Eliade Mircha (2016) History of religious ideas. Translated by Mani Salehi Allameh. Tehran: Nilofar
Bukhari. Muhammad ibne Ismail (2012). Introduction to Sufism. Edited and translated by Adl Ali Nourahrari. Tehran: Sheikhul Islam Ahmad Jam
Baratie Zahra va etal. (2018). "Mythological analysis of Balaghardani ritual in Hadiqesanai". Faslanama of mystical and mythological literature. Q. 15. No. 57. pp.71-93 Baratie va etal(2022) Belief in Scapegoating in Rumi's Masnavi and Attar's Divan. Journal of Stylistics of Persian Poetry and Prose.Q. 17.NO77.Pp.121-137
Rezaei, Amin, Pournamdarian Taghi, Mohammad Nejad Ali Zami, Youssef (2018) Epistemology analysis of Sheikh Ahmad Jam Gende Pil. Mystical literature of Al-Zahra University. Q. 12. Q. 23. pp. 112-140
Hosseini moakhkhar, Seydam Mohsen. (2021). "Taking pain; the reflection of myths in the mystical texts of Naqshbandi". Quarterly Journal of Mystical Literature and Cognitive Mythology. No. 62, pp. 179-210
Haghi Maryam (2017)."Methods of healing dignity in mystical prose texts". Quarterly Journal of Mystical Literature and Cognitive Mythology.Q. 14. No. 53. pp.121-154
Barati Khansari, Mahmoud Va charmihani, Hasban Ibn Ali (2019) Studying the functions of the theory of prop in the stories of Asrar al-Tawheed. Literary research text. Q24. Sh. 83. pp. 257-295
Jami, Abdul Rahman, (1858). Nafahatolons. Calcutta: Lacey Press.
Jahoda, Gustav. (1992). Psychology of superstitions and disasters. Translated by Mohammad Taghi Brahni. 1. Tehran: Alborz
Soleimani Amiri, Askari (2009) Criticism of the Inevitability of God's Existence, Qom: Bostan Ketab
Shafi'i Kodkani, Mohammad Reza. (2012). The language of poetry in Sufiya's prose. Tehran: Sokhan.
Shahbazi, Iraj and Arji, Ali Asghar (2008) Sabe 8th, Qazvin, Sayeh Gostar
Attar Neishaburi. Farido-Ddin (1991). Tizkeratololya . Corrected by Mohammad Esteelami, Tehran: Zovvar
Ghaznavi Sudiduddin Muhammad (1961). Mghamat zende Pil. Corrected by Heshmatullah Moayed Sanandji. Tehran: Book Translation and Publishing Company
freezer. Robert (2022). golden branch Translated by Kazem Firouzmand. 15th edition Tehran: Aghaz
Ghosheyri Abul-Qasem (2000) Resalah Ghosheiriyyah. Translated by Abu Ali Osmani. Badi o-Zaman Farozanfar's correction.Tehran: elmi va farhangi
Mihani, Muhammad ibn Monovvar (2014). Asrorottohid. Edited by Mohammad Reza Shafie kdekani. Tehran: Aghaz
Meybodi Abul Fazl RashidoDdin (1997). kashfolasrar, fifth edition, Tehran: Amir Kabir.
Kashefi Hossein (1977) Ainol-Hayat's essays in the manuscripts of Mashaikh al-Tariqa al-Naqshbandiya, corrected by Ali Asghar Moinian. tahren: Nouriani Charitable Foundation
Calder, Todd, (2016). The concept of evil. Translated by Iman Shafi Beik. Tehran: Qoqnos
Karki, Mulla Mohammad Amin. (2010). Malfuzat Ahrar, Tehran: Academic Publishing Center
Kalabadi, Abu Bakr Mohammad (1984) Taarrof. Through the efforts of Mohammad Javad Shariat. Tehran: Asatir.
Naseri, Zulfiqar (2019) Competing Approaches to the Problem of Evil, Qom: Seminary Propaganda Office
Najafi, Abulhasan. (1999) Persian folk culture. J . 1. Tehran: Nilufar
Hojviri, Abul Hasan (2004). Kashfol-Mahjoob Corrected by Mahmoud Abedi. Tehran: Soroush.